Данъчната кампания 2020

Данъчната кампания ще стартира на 10.01.2020 г.

В периода от 1 до 9 януари 2020 г. в НАП ще се извършват дейности, свързани  с процесите по годишно приключване за 2019г. и превключване работата на информационните системи за 2020 г.

Подаване на годишни данъчни декларации чрез електронната услуга ще започне на 10.01.2020 г.
Електронната услуга за подаване на уведомления за трудови договори ще бъде достъпна в  периода от 1 до 9 януари, но резултатите от обработката на подадените данни ще бъдат изпращани от НАП поетапно след 10 януари. Справочната информация в този период ще е актуална към 2 януари 2020 г. За тези обстоятелства е уведомена  Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“.
Регистрирани по ЗДДС, подаващи справки-декларации и документи. Регистрираните по ЗДДС лица ще могат да подават справки-декларации и VIES- декларации по ЗДДС чрез е-услугата на НАП от 1 януари, като информацията ще се отрази в справката за задълженията и плащанията  след 10.01.2020 г.

Възстановяване на прекъснати здравно –осигурителни права в периода 1-9 януари 2020 г.:
– Плащанията на здравни вноски от граждани в този период ще могат да се извършват само по банков път чрез търговските банки.
– Подаването на Декларация образец 7 в периода от 1 – 9 януари  ще може да става чрез електронната услуга с персонален идентификационен код или КЕП, както и на място в офисите на НАП.
– Удостоверяването на непрекъснати здравно-осигурителни права в периода от 1 до 9 януари ще става в офиса на НАП по постоянен адрес с хартиен документ.

Информация от данъчно-осигурителната сметка.

В периода от 1 до 9 януари 2020 г. информацията за задълженията и плащанията, визуализирана чрез е-услугите на НАП ще бъде актуална  към 31.12.2019 г. На 10.01.2020 г. след приключване на дейностите по годишното приключване, данните ще бъдат актуализирани.
Няма да са достъпни до 9 януари 2019 г.следните електронни услуги:
– подаване за заявления за регистрация и дерегистрация по ЗДДС. Тези документи ще се подават на хартиен носител в офиса на НАП по регистрация.
– подаване на искане за издаване на документ.
– потвърждаване на издаден персонален идентификационен код (ПИК).

Допълнителна информация за данъчните и осигурителните изисквания може да се получи на телефона на Информационния център на НАП 0700 18 700 /на цена, съобразно тарифата на съответния оператор/.

Оставете коментар